Performanţa de zi cu zi
November 4th, 2011, Mugurel Margarit-Enescu Comenteaza TweetMai rapid, mai modern, mai economic şi, totodată, parcă neschimbat. „Porsche” a lansat noua generaţie a modelului „911 Carrera”.
La 48 de ani, Porsche 911 este mai tânăr ca niciodată: o generaţie complet reproiectată a maşinii sport clasice a păşit în lumina reflectoarelor, cu silueta ei joasă, contururile atrăgătoare şi detaliile concepute cu precizie artistică.
La baza aspectului atletic stau ampatamentul mai lung cu 100 mm şi înălţimea redusă combinate cu jantele mari de 20 inch. În acelaşi timp, dimensiunile exterioare compacte au fost păstrate. Din faţă, 911 atrage privirea prin aripile arcuite care scot în evidenţă ecartamentul larg ce îi permite să se așeze cu încredere pe orice șosea. Oglinzile exterioare au fost remodelate și sunt fixate de partea superioară a ușii. Noua așezare oferă avantaje dinamice, dar subliniază şi linia de design, precum şi impresia vizuală de lăţime.
Complet nouă, structura de rezistenţă este creată dintr-un aliaj inovator de aluminiu şi oţel. Acesta este responsabil pentru o reducere a greutăţii cu 45 kilograme, combinată cu o rigiditate semnificativ mai mare. Optimizările aerodinamice – inclusiv un spoiler spate mai larg cu extindere variabilă – au permis noului 911 Carrera să stea mai bine pe şosea la viteze mari, păstrând totodată un coeficient aerodinamic foarte bun.
Pentru a completa designul exterior modern, designerii Porsche au creat un interior a cărui arhitectură este inspirată de la supercar- ul Porsche Carrera GT. Conducătorul auto este acum şi mai bine integrat în cockpit graţie consolei centrale înălţate şi manetei schimbătorului de viteze aşezată mai aproape de volan, într-o manieră tipică pentru sporturile cu motor.
Elementele clasice Porsche sunt, de asemenea, uşor de găsit în interior: tabloul cu instrumentele de bord cu cinci cadrane – unul dintre ele un ecran TFT multifuncţional, turometrul așezat central şi pornirea motorului din demarorul așezat la stânga volanului.
În încercarea de a stabili noi standarde în clasa sport, Porsche se laudă că noile sale modele 911 Carrera şi Carrera S îmbină perfect performanţele cu eficienţa. Toate versiunile obţin un consum mixt de mai puţin de zece litri de combustibil la 100 de kilometri. Consumul de carburant şi emisiile sunt cu până la 16 la sută mai mici comparativ cu vechea generaţie. Acest lucru se realizează prin sisteme şi funcţii, cum ar fi funcţia Auto Start / Stop, managementul termic, recuperarea energiei electrice, prima transmisie manuală cu șapte trepte şi transmisia automată cu dublu ambreiaj (PDK). Noua servodirecţie electro-mecanică oferă nu numai precizia şi feedback-ul tipic Porsche, dar și o creştere a eficienţei şi o reducere a consumului de combustibil.
Modelul 911 Carrera cu noul motor boxer 3.4-litri, 350 CP şi cutie automată PDK consumă doar 8,2 litri la 100 de kilometri, cu 1,6 l/100 km mai puţin decât predecesorul său. De asemenea, la o valoare a emisiilor de 194 g/km de CO2, aceasta este prima maşină sport Porsche capabilă să emită mai puţin de 200 g/km.
La Carrera S cu motorul boxer de 3.8 litri – 400 CP și cutie automată PDK, consumul de combustibil este redus cu 14 la sută, până la o valoare de 8,7 l/100 km. Și asta în ciuda creșterii de putere cu 15 CP. Emisiile de CO2 sunt acum de 205 g/km.
În acelaşi timp, există îmbunătăţiri de performanţă la ambele modele. 911 Carrera S cu PDK reușește să accelereze de la zero la 100 km/h în 4.3 secunde. Apăsând butonul Sport Plus disponibil cu pachetul opţional Sport Chrono Package, timpul se reduce până la 4,1 secunde. 911 Carrera cu PDK are nevoie de doar 4.6 secunde (4.4 secunde cu Sport Plus), pentru a sprinta de la zero la 100 km/h.
Noul 911 nu oferă doar o îmbunătăţire a performanţelor în linie dreaptă ci și o creștere a capacităţii de a aborda traseele virajate. În plus faţă de ampatamentul mai lung, o mai mare agilitate, precizie şi stabilitate sunt bazate pe o lăţime mai mare a punţii faţă, axul spate complet nou şi servodirecţia electro-mecanică. În funcţie de model, există opţional sau standard sisteme active de control care consolidează şi mai mult dinamica de conducere. Acest lucru este valabil mai ales pentru sistemul PDCC care reduce înclinaţia laterală în viraje, anvelopele fiind întotdeauna în poziţia optimă în raport cu suprafaţa drumului. Astfel, viteza maximă în viraje este crescută și se pot obţine performanţe mult superioare pe circuite.
Germanii se laudă, în cazul acestei noi generaţii, cu reușita de a îmbina atribute aparent în antiteză precum performanţa şi eficienţa, sportivitatea şi utilizarea zilnică a mașinii. Acest lucru face un Porsche 911 să fie mai atractiv ca oricând pentru cei ce și-l permit. Noile modele 911 intră în vânzare din 3 decembrie 2011, dar doritorii pot lansa deja comenzi. Preţurile în Germania sunt 88.038 de euro pentru Carrera 911 şi 102.436 de euro pentru 911 Carrera S.
nr. 11 / noiembrie 2011 Tweet
Cu un interior luxos şi un exterior legendar, noua generaţie „911” este aceeaşi maşină sport care atrage priviri şi lansează vise de aproape 50 de ani.