CULTURA MASS-MEDIA

Tom Davidson: „Piaţa televiziunilor va creşte cu 20% în România”

January 10th, 2006, com Un comentariu

AXN înseamnă acţiune, adrenalină, reality-show-uri şi divertisment. Acestea sunt cuvintele care caracterizează cel mai bine postul de televiziune AXN, deschis, acum doi ani, şi pentru publicul din România. Postul tv face parte din grupul Sony Pictures Television International, care deţine peste 40 de canale în lume, cu un public estimat la 87 de milioane de telespectatori. Tom Davidson estegeneral manager, omul care coordonează de la Budapesta activitatea AXN în zona centrală şi de est a Europei. El vine în România de patru ori pe an pentru a vedea la faţa locului cum se desfăşo ară activitatea echipei sale aici.

  • AXN România este, daca nu mă înşel, de doi ani şi ceva pe piaţă, care a fost motivaţia de a introduce programele AXN în România?
  • Sony a dezvoltat cu suc­ces expansiunea AXN în lumea întreaga din 1996, de când AXN s-a lansat în America Latină. După câteva întâlniri cu operatorii de cabludin regiune (şi din România inclusiv), faptul că există pe piaţa media din România un interes pentru un canal ca AXN, a devenit evident.

  • Ce rating are AXN la peste doi ani de prezenţă în România? Este în profit?

  • Din data de 18 aprilie (prima zi de măsurare a canalului AXN) şi până în noiembrie anul trecut inclusiv, atât rating-ul cât şi share-ul au o tendinţă ascendentă, ambele crescând în noiembrie faţă de aprilie cu 300%. Deci, AXN este în plină creştere!

  • De cât timp sunteţi directorul gene­ral al AXN Central Europe?

  • Sunt directorul general al AXN Central Europe de la lansarea acestui post în Europa Centrală, în octombrie 2003.

  • Am vrea să cunoaştem câte ceva din cariera dv. profesională. Vă rog să ne daţi câteva informaţii despre dv., cine este omul Tom Davidson, sunteţi englez? Care este povestea dv. la AXN?


„Comunicarea la locul de muncă este cru­cială. Odată ce o persoană se simte «plasată în afară» nu mai este motivată să muncească fiindcă nu mai simte că reprezintă o parte din între­gul efort depus. Sunt, în general, o persoană foarte optimistă şi cred că acest mod de a fi al meu îi motivează pe oameni să muncească.”

  • De fapt sunt american. Povestea mea începe chiar în România. Am fost director financiar la HBO România şi astfel am cunoscut mulţi dintre opera­torii de cablu în timpul negocierilor pen­tru licenţă. Am locuit în Bucureşti între 1995 şi 2000. Apoi, în 2000, am ple­cat să lucrez pentru Sony în Los Angeles. Unul dintre canalele din grupul la care eram angajat şi pe care cei de la Sony au vrut să-l facă cunos­cut, a fost AXN. Când ne-am hotărât să lansăm AXN în Europa Centrală, am fost interesat să concurez pentru poziţia de director general. Şi, din feri­cire, lucrurile au mers bine şi eu am fost numit pe această poziţie.

  • După ce linii directoare vă ghidaţi în conducerea AXN Central Europe?

  • Angajaţii trebuie să fie în perma­nenţă motivaţi şi e neapărată nevoie să simtă că au libertatea dar şi respon­sabilitatea de a lua propriile decizii. Când oamenii fac lucrurile cu pasiune, de obicei rezultatul este un succes.

  • AXN este prezent în România, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia şi Bulgaria. Care este situaţia AXN în restul Europei?

  • AXN este postul de televiziune prin cablu numărul 1 în Spania şi Portugalia şi a condus multă vreme clasamentul. în Italia, AXN s-a lansat de curând, în noiembrie 2005, şi în Germania cu un an înainte.

  • Care este strategia de dezvoltare a AXN Central Europe? Ce alte ţări, afară de cele enumerate mai sus, vizează extin­derea AXN?

  • In momentul de faţă departamen­tul de dezvoltare evaluează pieţele din regiunea adriatică, Ucraina, Turcia, posibil şi Rusia. Din fericire, manage­mentul nostru este foarte agresiv în dorinţa de a creşte acest canal, fapt care face ca jobul meu să fie extrem de interesant (iar eu să fiu extrem de ocupat).
  • Care a fost cea mai mare provocare pentru dv. de când v-aţi început activitatea la AXN Central Europei

  • Cea mai mare provo­care a fost şi este opera­torul de cablu UPC.

  • AXN este un canal care aparţine concernului Sony Pictures Television International, ce loc ocupă AXN în rândul concernului SPTI?

  • SPTI include trei structuri principale: Licensing, Sales Production şi Int’l Networks. AXN este unul dintre brandurile din inte­riorul grupului Intl’l Networks. Per total, Int’l Networks este proprietar sau partener cu peste 40 de canale peste tot în lume.

  • Sunteţi mulţumit de cum a primit publicul din România AXN?

  • Absolut. Şi cred că lucrurile vor fi şi mai bune de-acum înainte.
  • Care sunt planurile pentru 2006 ale AXN Central Europe?

  • 2006 începe în forţă cu LOST: Naufragiaţii – sezonul 2. Acest serial s-a dovedit un adevărat hit şi suntem extrem de încântaţi că deţinem drep­turile de difuzare în exclusivitate în teri­toriu. Buena Vista International ne-a pus la dispoziţie câteva programe cu adevărat senzaţionale şi pentru aces­tea deţinem de asemenea exclusivi­tatea. Spre sfârşitul lui 2006 ne pregătim să difuzăm prima noastră pro­ducţie originală: The Amazing Race Central Europe. Acesta este un proiect uriaş, pe care îl începem în acest an şi în care vor fi implicate echipe din întreaga regiune.

  • Numiţi trei lucruri care vă plac la AXN şi trei care consideraţi că ar trebui îmbunătăţite.

  • Sunt foarte încântat de angajaţii mei, de programele pe care le-am achiziţionat şi de relaţia pe care o avem cu HBO. Mi-ar plăcea să îmbunătăţim relaţia cu UPC în Ungaria şi să avem cât mai multe planuri de producţii independente.

  • De ce a fost fixat sediul AXN Central Europe în Ungaria şi nu la Praga sau la Varşovia?

  • De fapt, locaţia sediului central este în Ungaria pentru că HBO are aici sediul central pentru Europa, iar activi­tatea noastră este foarte strâns legată de a lor.

  • Care a fost cea mai mare realizare din cariera dv. profesională?

  • Cea mai mare realizare a fost angajarea echipei AXN şi motivarea acestora să lucreze în acest ritm alert pe care îl avem. Mulţi dintre membrii echipei au fost angajaţi doar cu câteva săptămâni înainte de lansarea AXN, ceea ce a făcut lucrurile şi mai incitante.

  • Care a fost bugetul lansării AXN România? A fost el mai mare sau mai mic decât cel acordat cu ocazia lansării televiziunii în alte ţări din jurul României? De ce da, de ce nu, cu cât?

  • Nu-mi mai amintesc exact cifrele, dar bugetul pentru România a fost undeva la mijlocul bugetelor investite în general în Europa Centrală şi de Est. Asta în mare parte datorându-se şi faptului că piaţa românească era mult mai ieftină decât alte pieţe, deci noi puteam face mai multe lucruri cu mai puţini bani. îmi amintesc foarte bine cum petre­cerea de lansare a fost cea mai bună din regiune şi a costat cu mult mai puţin decât în altă parte.

  • Nu vă este greu să coordonaţi de la distanţă AXN România? Cât de des vizitaţi România?

  • Deşi am crezut că-mi va fi greu, de fapt nu-mi este deloc greu. Vizitez România cam de patru ori pe an, dar discut cu oamenii noştri de la marketing şi vânzări de două-trei ori pe săptămână. Mă simt foarte aproape de eforturile pe care le depun oamenii noştri din teren în România şi avem oameni minunaţi care lucrează pentru noi aici.

  • Cine vă sunt concurenţii la AXN România? Cu cine aţi intrat în concurenţă în mod special pe segmentul de piaţă pe care îl ocupaţi? Ce segment ocupaţi?

  • Canalul AXN este un canal de seriale de acţiune adresat unui public activ cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani. Astfel, ca prin­cipali competitori avem: Hallmark (care nu este măsurat şi monitorizat^ şi Pro Cinema (măsurat şi monitorizat).

  • în încheiere, aş dori câteva previziuni privind evoluţia televiziunii, în general, în următorii ani, evident legând-o de evoluţia din România.

  • Pe piaţa televiziunii, în general, continuă segmentarea, ceea ce înseamnă că apar mai multe nişe şi din ce în ce mai multe televiziuni pe aceeasi nişă. O altă tendinţă este ori­entarea către interactivitate, datorită apariţiei televiziunilor digitale care permit acest lucru. în următorii doi ani se aşteaptă o creştere de 15%-20% a pieţei.

Taguri:

Comenteaza