why can't you drink grapefruit juice with xanax buy xanax what do to milligram xanax look like

aura soma lisboa buy soma online how to assemble a soma cube

soma az lyrics soma online soma 4 nolu asm

what are the side effects of taking valium valium drug can you take valium on the plane

soma academia cuiabá buy soma online rc soma bay facebook

is it safe to take tramadol and zoloft together buy tramadol online como se toman las gotas de tramadol

side effects of ambien during pregnancy ambien drug ambien dosage alcohol

does xanax make you social buy xanax online street value of xanax 2mg bars

can i eat with valium diazepam online can i smoke a valium

taking valium with high blood pressure buy valium does valium have a shelf life

CULTURA MASS-MEDIA

Film: Ierburi sălbatice

August 17th, 2010, com Un comentariu

La peste 80 de ani, Alain Resnais reuşeşte să surprindă. Creează imagini care sunt posibile doar într-un film. Probabil că toată pelicula ar putea sta sub semnul următoarei imagini-simbol: el şi ea, întâlnindu-se pentru prima oară, merg pe o alee apropiaţi, având în spate un neon roşu care desenează cuvântul Cinema.

Premisa este de o banalitate înfiorătoare: o doamnă îşi caută pantofi pentru picioarele ei speciale, iar pentru a-i găsi trebuie să meargă la un magazin anume din Paris. Geanta îi este furată la ieşirea din magazin, iar portofelul îi este găsit, de către domnul Georges Palet, aruncat într-o parcare.

Pentru o comedie romantică obişnuită, lucrurile s-ar fi încheiat previzibil, cei doi se cunoşteau, poate se plăceau, dar intervenea ceva, oricum, până la urmă ajungeau împreună. Nu veţi găsi aşa ceva aici. Aproape că nu există nici un soi de logică, ci un fel de continuă joacă. Un joc, care poate să placă privitorului numai dacă este dispus să accepte un astfel de experiment cinematografic: nervozităţi specifice vârstei mijlocii, vise adolescentine împărtăşite de cei doi protagonişti, muzică şi atmosferă specifice unui film noir, întorsături de situaţie cum găseşti doar într-un film şi multe altele. Există şi momente asemănătoare cu filmele lui Buñuel sau Haneke, în care ironia cineastului francez este îndreptată către spectator.

Din păcate, construcţia filmului poate sau nu să placă spectatorului, care ar putea să găsească toată tevatura redundantă şi inutilă. Dar, în fond, ce este filmul până la urmă?

De admirat este exuberanţa stilistică pe care o depune Alain Resnais, la vârsta lui înaintată, în ultima sa peliculă. Măcar acest lucru este de aplaudat, dacă nu şi altceva.

Regizor: Alain Resnais

Actori: Sabine Azéma, André Dussollier

Producător: F Comme Film Franţa-Italia

Genul: Comedie neagră

Durata: 104 minute

Recomandare: Voi face o excepţie de această dată şi vă voi recomanda două filme. Două filme care aparţin aceluiaşi regizor: Alain Resnais. Noapte şi ceaţă şi Hiroshima, dragostea mea. Chiar dacă primul este un documentar, iar al doilea este un film artistic, cele două se întâlnesc în privinţa temei abordate: memoria unei tragedii.

Taguri:

Comentarii

  1. Phen375 reviews…

    This is very fascinating, You are an overly professional blogger. I’ve joined your feed and look ahead to searching for more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks! phen375 reviews…

Comenteaza