Hai să ne jucăm serios!
March 8th, 2011, Revista Flacara 201 comentarii Tweet„Sema Parc”, zona Regie – Bucureşti. Două turnuri din sticlă şi oţel, pe numele lor „Riverview House” şi „Atrium House” contrastează puternic cu peisajul postindustrial al vechii fabrici de maşini „Semănătoarea” din dreapta râului Dâmboviţa.
Hai să ne jucăm serios!
Nu este chiar Silicon Valley, dar într-o zonă a Capitalei precum Grozăveşti, unde cel mai interesant punct atractiv e abia finalizatul pod suspendat al primarului Oprescu, cele două turnuleţe chiar par aduse dintr-un film sci-fi.
River Invest, dezvoltatorii parcului de afaceri Sema, au finalizat deja prima parte a proiectului imobiliar urmând ca în viitor să mai construiască în zonă patru clădiri şi spaţii rezidenţiale. Birourile turnurilor au fost deja închiriate în totalitate de firme ce activează în domenii diverse, de la asigurări şi arhitectură până la radiodifuziune şi electricitate. Deasupra intrărilor cu uşi rulante ale modernelor structuri, prin pereţii de sticlă poţi vedea siluete umane care se mişcă printre mese, computere şi plante ornamentale exotice.
În Atrium House se află sediul studioului de jocuri pentru telefoane mobile Namco-Bandai Networks România. E vorba de o încăpere luminoasă imensă, cu multe rânduri de mese despărţite de câteva camere cu pereţi din sticlă. Într-un astfel de birou transparent am fost primiţi la o discuţie pe tema naturii organiza- ţionale a firmei de către Andrei Lopată, administratorul companiei şi unul dintre pionierii industriei româneşti de jocuri. Ne întâmpină voios, e îmbrăcat casual, în blugi şi pulover. Nu există un cod vestimentar al muncii în industriile creative. „Nu contează cum arătăm, jocul nostru trebuie să arate bine.”
Andrei conduce Namco-Bandai România încă de când aceasta aparţinea de concernul francez Vivendi. În 2007, Vivendi a fuzionat cu o altă companie, Activision-Blizzard, unul dintre liderii pe piaţa de jocuri din lumea întreagă.
Noul management de atunci a hotărât să renunţe la divizia de telefoane mobile. Andrei explică detaliile schimbării de corporaţie: „Activision-Blizzard a luat hotărârea că mobilele nu sunt interesante şi a desfiinţat tot. Erau două studiouri în Statele Unite, unul l-au desfiinţat, unul l-a cumpărat Electronic Arts, era un studiou în Franţa care s-a desfiinţat şi studioul din Bucureşti l-a luat Namco”.
Înainte de venirea japonezilor de la Namco, dependenţa studioului din România de deciziile luate de multinaţională era mult mai mare.
Ca în orice sistem corporatist, structura de vârf a firmei era localizată în cu totul altă parte a lumii, operaţiunile între companiile-surori din lumea întreagă fiind centralizate – exista un buget impus pentru realizarea jocurilor şi un plan bine definit care trebuia respectat. Schimbarea de optică a niponilor în privinţa organizării l-a surprins pe Andrei, într-o primă fază. „Aici a fost dubios la început, mă aşteptam să fie la fel ca înainte, numai că a trebuit să schimbăm complet mentalitatea. Am ajuns să concurăm cu alte firme din afara corporaţiei pentru proiecte. Odată cu Namco, a trebuit să mărim şi eficienţa. A trebuit să obţinem acelaşi lucru într-un timp mai scurt şi să construim un set de tool-uri (unelte – n.a) prin care să urmărim traseul unei versiuni.” Practic, în anumite limite, studioul este lăsat acum să îşi organizeze activitatea în funcţie de propriul ritm de muncă.
In industriile creative nu există un cod vestimentar foarte strict. Chiar şi ţinuta ţine de… imaginaţie.
Un joc pentru mobil se realizează oarecum asemănător cu cele pentru console video sau computere. Un producător (game designer) vine cu un concept iniţial al jocului după care produsul se dezvoltă pe etape (versiunea primă e denumită alfa, cea intermediară, în care se lucrează intens – beta şi versiunea finală – gold master), prin cooperarea unor echipe de programatori, designeri, artişti grafici şi testeri.
Ştefan este de un an şi jumătate programator la Namco-Bandai, timp în care a participat la dezvoltarea a două produse. Înainte să vină aici a lucrat tot în domeniul software, pe telecomunicaţii. Îmi spune că în general licenţele pentru jocuri vin din afară, „noi în ţară doar implementăm proiectul, creativitatea vine mai mult de la grafică”. După faza de realizare a prototipului (de aici începe, în paralel, şi testarea jocului de către departamentul Quality Assurance – control tehnic al calităţii), urmează câteva luni în care programatorii fac portarea, „pur şi simplu te asiguri că jocul merge pe toate variantele de telefoane”. Îl rog pe Ştefan să îmi recomande un programator care era în firmă şi în perioada Vivendi. După un scurt apel în rândul colegilor lui, iese la înaintare Ionuţ, „un tip mai fluent în conversaţie”, după cum îl caracterizează Ştefan. Ionuţ e de peste cinci ani în firmă şi face parte din nucleul de programatori care a fondat Vivendi. Piaţa este extrem de dinamică în domeniu, se fac multe jocuri şi ele trebuie adaptate pentru fiecare versiune de telefon în parte, „îţi trebuie puterea financiară să ai toate telefoanele alea, pentru că nu poţi face un produs pe care să nu-l testezi pe dispozitivul fizic”. Îmi explică atribuţiile fiecărei divizii a studioului prin raportare la vestitul joc creat de Namco prin anii ’80 – Pacman: „Programatorul se ocupă de cum se mişcă pac-manul, designerul se ocupă de realizarea labirintelor şi graficianul se ocupă de cum sunt stilizaţi pereţii”. Se inter- acţionează mult în tot procesul acesta şi, astfel, se stabilesc şi relaţii de prietenie între angajaţi. În perspectiva lui Ionuţ, aceasta este una dintre părţile frumoase ale meseriei lui. De asemenea, participarea la realizarea unui produs popular, un joc care va trece prin mii de mâini, dă şi ea satisfacţii personale.
In faza de „master”, detaliile jocului sunt secrete, ca să nu le fure concurenţa.
Pe parcursul dezvoltării unui produs software apar „bugs” („gândaci”, în engleză), în principiu erori de logică ale programatorilorcare „scriu” codul jocului. Modul de depistare a bug-urilor şi nevoia creării de versiuni pentru fiecare tip de telefon în parte reprezintă specificitatea dezvoltării de jocuri pentru telefoane mobile. „De exemplu, pentru console video, fiind vorba de jocuri foarte complexe, se întocmeşte un aşa-zis test-plan: jocul se împarte pe bucăţele şi fiecare membru al echipei de testare primeşte câte un task (sarcină – n.a). Se mai schimbă între ele pentru că patru ochi găsesc mai multe greşeli. Pentru telefoane mobile, jocurile fiind mai simple, se fac check- listuri”, spune Andrei Lopată. Astfel, fiecare tester se ghidează după un şablon, o listă cu parametri pe care trebuie să îi „bifeze” atunci când descoperă un „gândac”.
O găsesc pe Monica la biroul ei din sectorul de Quality Assurance butonând la un Nokia N95 Mini, un „smart-phone” – dispozitiv cu o putere de calcul mai mare decât cea a mobilelor obişnuite. Ca şi alţi colegi, are în dreapta biroului multe cutii de ceaiuri pe care şi le pregăteşte în bucătăria din mijlocul încăperii. Probabil e o nouă modă în companie.
Începe să îmi arate tot felul de metode de depistare a inadvertenţelor care apar în joc. Monica lucrează de câteva luni la Namco si e singura fată din cei aproximativ 60 de membri ai diviziei de testeri. Acum testează un joc de tip puzzle de epocă medievală, semnalează greşelile din versiunea în limba franceză. Are o cameră web cu care fotografiază erorile întâlnite si apoi le scoate în evidenţă încadrându-le cu o culoare roşie într-un program de editare foto. Pe lângă greşeli de ortografie în dialogurile dintre omuleţii virtuali, Monica îmi arată un bug pe un ecran colorat în care apar două personaje în straie medievale. Un text se suprapunea peste silueta unui monstru din joc. Monica a trecut eroarea într-un formular digital alături de modul în care poate fi ajustată şi posibilul rezultat al schimbării. Mi-a arătat apoi o metodă de evaluare pe care ei o numesc „interrupt”, a luat un model Samsung din maldărul cu telefoane de diverse tipuri de pe biroul ei şi a dat un apel, să vadă cum se comportă jocul atunci când cineva sună.
Monica mă duce apoi să văd camera device- urilor unde sunt multe rafturi înţesate cu telefoane de tot felul, în cutii transparente de plastic, „păzite” de trei tipi care păstrează evidenţa inventarului. Ne întoarcem la biroul ei şi pe drum îmi arată zona unde se fac exclusiv „interrupturi” de pe reţele de telefonie străină, au o antenă specială care simulează pe o rază de 2-3 metri semnalele de peste Atlantic sau din Europa. Se pot face doar teste de „inter- rupt”, nu şi de conectivitate. Astfel verifică modul în care se comportă jocurile în timpul apelului din altă reţea decât „autohtonele” Vodafone, Orange şi Cosmote. O operaţiune extrem de necesară, având în vedere faptul că SUA sunt principala piaţă de desfacere pentru subsidiara Namco din România.
Se anunţă pauza de ţigară de zece minute şi fumătorii se îndreaptă spre ieşire. Este ultima „gură de aer” înainte de mult aşteptata pauză de masă în timpul căreia testerii joacă în reţea counter-strike (joc de acţiune în care se confruntă două tabere – terorişti şi contraterorişti). Monica îmi spune că trebuie să îţi blochezi calculatorul când pleci mai mult pe undeva. E o glumă internă între angajaţi, celui care uită să-şi paroleze pc-ul i se trimit mailuri în numele său sau se postează tot felul de lucruri de pe profilul său de facebook.
Victor, colegul de pe rândul din faţa Monicăi, testează un joc pe un iphone 4. Nu poate să spună despre ce este vorba în joc deoarece produsul încă se află în faza de mas- ter şi orice idee care „răsuflă” poate fi furată de concurenţă. Victor e de aproximativ trei ani în firmă şi a prins tranziţia de la sistemul de evaluare al angajaţilor practicat de Vivendi la modelul japonezilor de la Namco: „În trei luni primeai bonus (în perioada Vivendi) dacă erai performant, se făcea şedinţă şi şefii decideau, bazându-se pe o listă, cine lua bonusul pentru perioada aceea”. Când au venit japonezii, s-a renunţat la acele evaluări şi bonificaţii se primeau în funcţie de performanţa avută pe întreaga perioadă de realizare a jocului.
„E foarte tare ăsta, mi-aş fi dorit şi eu să-l testez”, îmi spune Monica despre jocul verificat de Victor. Monica se întreabă dacă a ieşit pe piaţă Puzzle Quest 2, joculeţul cu specific medieval pe care mi l-a arătat mai devreme. Un coleg îi confirmă că a ieşit şi, în glumă, îi spune că „sunt şi plângeri de la clienţi”. Pe reţeaua internă a firmei s-a răspândit un mail amuzant al unei fane de peste Ocean căreia i se oprea telefonul atunci când ajungea la nivelul 13.
Modelul de organizare corporatist este criticat pentru „robotizarea” individului prin practicarea unei birocraţii ridicate, prin raţionalizarea fiecărei sarcini desfăşurate. Lucrurile par să stea cu totul altfel pentru industriile creative, o zonă în care imaginaţia joacă un rol important şi relaţiile între angajaţi se stabilesc la un nivel mult mai uman. La Namco-Bandai Networks România am văzut şi jumătatea plină a paharului globalizării.
text TzeLe FeLix foto Octavian Tibăr
nr. 3 / martie 2011 Tweet
Terminati odata cu commenturile negative.
Este o firma ca oricare alta din Romania. Nimic diferit. Hai inapoi la munca sa nu ne suparam. Pana acum faceati 2-3 taskuri in loc sa staaaati la taclale. Bagati-va mintile in cap e un job nu distractie!
Atat!
comunist
Nu prea pare a fi job. Mai mult a sala de jocuri de cartier! Atunci da, mai veneai de acasa!
@Tester si atat
Noi ne-am suparat deja,tu banuiesc ca nu faci parte dintre testeri,deci nici nu ai cum sa intelegi cum e sa faci 2-3 taskuri.Cel mai probabil faci parte dintre lipitorile care sufera ca cineva are ceva de spus,ne e mila de tine,cry more!
Nu stiu ce zici tu ca ar fi greu sa freci telefonu ala ma rog 2-3 telefoane ca sa iasa 2-3 taskuri. Si-asa cum lucrati voi in QA…vai de voi. Hai ca vad ca aveti ura in voi ca sunt altii mai bine platiti. Daca nu va place valea acasa, mai are lumea nevoie si de maturatori si de zilieri pe camp.
Maturizati-va si ganditi de doua ori inainte sa deschideti gura, ma rog pentru unii e mai bine sa n-o deschida niciodata ca tot degeaba gandesc si tot prostii spun.
Din pacate esti un animal cu care nu imi pierd timpul sa-i dezvolt acea calitate rara care se numeste “altruism”,intradevar vai de noi aici nu te contrazic,oamenii astia pe care ii trimiti tu acasa au fost stalpul acestei firme de foarte mult timp,poate dinainte ca tu,un neanderthal tipic,sa ii treci pragul,te las sa te certi singur,nu vreau sa ma cobor la nivelul tau ca ma bati cu experienta
Nu stiu cum de ti-ai permis dar de acum incolo mai bine taci din gura…asa ca sa nu degenreze!!!
Cica “maturizati-va”, cand tu ti-ai facut profil pe Facebook doar ca sa comentezi aici. Si ai si incurcat numele cu prenumele :)) Adevarat e ca, asa cum ziceam mai devreme, e ca la sala de jocuri pe aici, si ca varsta si ca mentalitate, dar tu esti ipocrit!
oricum un “manage-scre-ment” care angajeaza maturatori de strada ca testeri si invers ridica semne de intrebare. oricum ceva e putred in danemarca zic eu.
mda…acum daca tot am devenit intimi, da-mi voie sa-ti raspund cu aceeasi moneda (ca sa nu ne mai tot “coboram” si “urcam” nivelul), am vazut si la programare cativa vanzatori de pepeni reusiti. nu m-ar mira sa fii unul dintre ei. poza nu ai….
Nu te-ai coborat deloc la nivelul meu ai spus toate prostiile de la un nivel superior mie, numai tu ai fi putut articula corect atatea injurii.
Daca voi sunteti stalpii, atunci eu zic sa plecati sa intemeiati voi alta firma, ca oricum sunteti stalpi si nimic nu merge fara voi. Dar sa nu te mire daca inteligenta ta e egalata de catre stalp.
Tu esti obraznic rau de tot. Pe ce baza? Daca nu stii nu vorbi ca vorbesti prost rau. Texte din carti am mai fumat si noi. Legat de maturatori si alte jigniri de genu am singura intrebare: asa iti zicea si maicata cand erai de varsta unui tester? ca ai nevoie de maturatori? ce exemplu dai tu cu textele astea de vagabond.
Nu vorbim de vagabonzi ca te stiu din poze, stiu ce samanta esti, de aia ai plecat, ca era multa munca si nu puteai s-o mai freci aiurea si sa iei bani. Te-as intreba cum e viata de somer, da pentru somaj trebuie sa stii sa depui actele si sa completezi un formular. Bine ca ti-ai pus poza sa stim cu totii cum arati, chiar nu ma mira ca faci Hip-Hop chiar nu ma asteptam sa canti la vioara ca are mai mult de o coarda (cu care esti obijnuit)
Pace! (Cum zici tu)
Bagabont nu e tot una cu vagabond. Daca esti crescut pe balcon, n`ai de unde sa stii. Samanta despre care vbesti nu poti niciodata sa stii cum este decat daca ai ocazia s`o vezi in esenta. nu conteaza ambalajul. Sincer dai dovada ca esti foarte prost si atacat. probabil din conducere sau de pe la programare. Alt pupincoorist de cea mai joasa speta! O viata plina de bagabonti iti doresc!
Baa…care postezi cu “numele” meu?
Ce caterinca e aici sa moara junior !
Dupa cum vezi Felix(Revista Flacara),am reusit sa suparam exact partea de lipitori de care vorbeam la inceput,oameni de nimic care in felul lor sunt tristi si demni de mila
Ba nu stiu pe cine suparati dar e unul aici care sa drept mine si asta nu-mi place. Ba Namco Inmate tu esti lipitoarea de care zici. Daca ai tupeu iesi in fata si zi ce ai de zis
Aici nu e vorba de tupeu,e vorba de coloana vertebrala,element carora le lipseste multora
Uite ce trafic pe Flacarapunctro!!!!
Frectie la picior de lemn ce faceti voi aici. A stiut bine ala care a scris “We build fun” pe tricouri :))
PS: inca mai vand telefoane 😀
http://forum.computergames.ro/44-gsm/690236-2xbb-torch-9800-2xbb-bold-9700-a/page-3.html
Marius
Pastreaza-mi te rog si mie 2 torchuri ca vine bonusu de pe Zapper :))
1281 de afisari, n-au mai avut astia asa trafic de multa vreme :D. Plus vr-o 50 de comentarii. Keep up the good work.
Muscati mana care v-a hranit si imbracat atata timp.
Luati-va stalpii si incepeti o alta firma in alta parte.
Acum pe bune lasand caterinca la o parte… Daca ai mai mult de 6 luni intr-o firma de cand nu-ti mai place sa lucrezi acolo te afli in una din 2 situatii: ori esti masochist si n-a de ce sa te plangi (pt ca evident iti place), ori slab profesional si nu-ti gasesti altceva de facut (job, hobby, afacere, etc).
PS: Astept valurile de ura!!! :))
Sunteti ai mei fraierilor. HA HA HA
Treceti inapoi la munca altfel va face biciul si o marire patetica.
Tu ala de iti place sa fii Rebel cate taskuri ai facut azi?
Mai multe decat ai facut tu, Maestrul Sclavilor
Tu probabil esti papagalul cu biroul izolat nu?
Impostorul care se da pupi’n’fundist ca mine este rugat sa isi gaseasca alta identitate. Mihai – mike tu esti ma?
Stefan Mihai-Valeriu…
de fapt ma scuzi tb sa raspund asa: nu Dante nu-s mike :))
baaa, care se da drept mine si posteaza despre stalpi ? 😐
Domnilor, inteleg multe chesti la varsta mea…dar glumele de prost gust nu sunt printre favoritele mele. Am rugamintea sa nu folositi numele meu pentru caterinci ieftine. Daca aveti probleme de identitate mergeti la un birou de evidenta a populatiei sa va emita un buletin nou.
Sper ca am fost pe deplin inteles si multumesc.
Nu stiu ce sa zic…..nu cred ca vi s-au promis bezele….mie cel putin mi s-a spus la angajare ca nu exista mariri salariale….sunt de cateva luni aici si am primit 2 . Ideea este urmatoarea : Este ceva ce nu ce ti s-a promis si nu ai primit ? NU! ….fiindca nu ti s-a promis nimic.
Voi acum va bateti cu morile de vant plangandu-va de mila . Cel putin nu o faceti bine.
Mikootz, stop being fat and get to work! 🙂
Si senior!
Veniti la EA baieti !!! Fructe moca, reducere la tonomate and a Stefan-free enviroment !! @-) !
Am auzit ca aveti sotron in fata lifturilor si vi se dau carioci moca! Ce smecher!
Noi nu avem nici mocheta,asta cel mai smeker
EA.. alta saracie de firma :)))
Vreau sa spun ca Namco este o super firma iar specimenele de mai sus sunt doar invidiosi! Iar domnul Lopata este pioner al zilelor noastre. Team Leader-ul meu este un om deosebit cu multa putere de munca. Pt toti cei care nu sunt in stare sa vada ce face Namco pt ei un sincer /care!
chiar ca panarama =))
PS: Mos Craciun exista
P.S : Are cineva bezele?
Mama, unde e butonu’ de Subscribe ?
Ok, revin cu un cometariu detaliat, sper sa punem astfel capat trollingului si flamingului.
1. Sub nicio forma articolul nu a fost comandat de catre cineva de la conducerea Namco. Andrei Lopata mi-a pus la dispozitie informatii si, bineinteles, parerea lui cu privire la companie, viziunea lui. M-a lasat sa vorbesc cu oricine din firma, mi-a dat, ca sa zic asa, libertate totala in privinta continutului. Nici nu concepeam sa fac articolul intr-un alt mod.
Tot ce am scris acolo se bazeaza pe lucrurile inregistrate pe reportofon la fata locului si pe discutii informale avute cu diversi angajati ai firmei. Asta mi-au spus cei care au vrut sa vorbeasca(am fost acolo, unii stiati ce fac, trebuia sa veniti cu nemultumirile la inaintare dar…nu s-a intamplat), asta am scris. Vad ca nemultumirile unora dintre voi au aparut sub anonimat , dupa aparitia articolului…dar astea, cred eu, tine mai mult de asteptarile fiecaruia de la locul de munca, de satisfactia persoanala. Deja e alta discutie…
2. Obiectivitatea articolului: am incercat sa prezint mai mult lucrurile tehnice(deosebit de dificile din perspectiva unui outsider) pe care le fac acolo angajatii, de la producatori pana la testeri. Si pentru asta port un mare respect pentru voi, indiferent ca e vorba de departamentul QA, grafica, design sau orice altceva. Pana la urma articolul nu se dorea a fi special pentru angajatii firmei ci pentru un spectru mai larg de cititori… Am ales sa fac sarcastic finalul, aici a fost greseala mea, trebuia sa fiu ceva mai explicit si mai echilibrat in abordare.
3.E doar un articol de presa, nu isi propune sa redea adevarul cu majuscula ci doar sa descrie o realitate dintr-o anumita perspectiva.
Cu toate astea, consider ca articolul meu si comentariile voastre va descriu in perfect acord cu paradigma corporatista schitata de sociologul american C.Wright Mills, paradigma pe care am avut-o in vedere in realizarea articolului:
“Bureaucracies have overwhelmed the individual city worker, robbing him or her of all independent thought and turning him into a sort of a robot that is oppressed but cheerful. He or she gets a salary, but becomes alienated from the world because of his or her inability to affect or change it.”
Ne-ai dat gata cu citatul de final! Trebuia sa-l incorporezi in articol din prima.
Solutie? http://www.ziare.com/apple/ipad/sinucideri-misterioase-la-o-fabrica-ipad-din-china-1018847
De-acord cu Lungu. Oricum, buna postare, Felix.
Ora 6 a venit sediul Namco s-a golit.
In sfarsit e liniste si se poate lucra.
Eu fac overtime pt ca sunt platit bine! /care!
N-om avea noi mocheta, carioci sau fructe moca.
Dar avem oameni care stiu sa loveasca mana care i-a hranit si care nu au altceva de facut decat sa dea cu pietre.
E o tara libera si pot face ce vor. Daca vor mocheta si fructe moca se pot catapulta la vecinii imediat. AAA nu va vor nici vecinii… am inteles atunci nu va ramane decat sa invatati sa completati declaratia.
Slave tu esti Stefan soarele de la Namco ? Buna treaba faci!
Buna de tot
“Maestre Sclav” in locul tau mi-as pune intrebarea “De ce oare vecinii nostrii nu sunt nemultumiti cum sunt baietii nostrii??” acuma nu stiu…zic si eu. Nu consider ca m-a “hranit” nAMCO, din cate stiu eu nu dau bani pe ochi frumosi, acuma nu stiu…zic si eu.
Salut,
Nu stiu de ce atata trolling pe marginea acestui articol si mai ales de ce, cu atata usurinta si totala lipsa de respect, aruncati cu noroi in niste oameni care nu v-au facut nimic. Probabil o sa spuneti ca v-au facut multe rele si ca din cauza lor v-ati pierdut “tineretea” dar vreau sa va intreb un singur lucru … de ce nu va cautati de munca in alta parte sau pur si simplu plecati daca situatia este atat de nesuportabila? Sunt sigur ca se pot printa niste foi pe care sa le semnati si sa puteti sa va vedeti linistiti de treaba. De ce trebuie sa fiti rautaciosi, de ce trebuie sa fiti magari, de ce trebuie sa spuneti atat de multe lucruri urate si din punctul meu de vedere total neadevarate? De ce nu puteti sa va varsati amarul in alta parte? De ce credeti ca ceea ce se intampla nu se datoreaza in primul rand voua, neputinteti, neprofesionalismului si indolentei voastre? Nu stiu cati dintre cei care au postat aici si au folosit cuvinte grele, au lucrat si in alta parte astfel sa poata face o comparatie. Credeti voi ca in alte parti este mai bine? Eu unul nu stiu ce sa zic, probabil ca da, probabil ca nu dar fiecare isi poate incerca norocul. Asa ca, dupa cum am mai spus, v-as ruga frumos sa incetati cu acest trolling si sa incetati in a mai improsca cu noroi persoane care nu merita acest lucru iar daca sunteti nemultumiti de locul actual de munca sa va adresati managerului direct iar daca problema nu se poate rezolva sa va orientate catre o alta firma.
Va multumesc.
Asta e gandire sanatoasa? De ce sa plece? De ce nu sunt dati afara daca nu sunt competenti cum cei din management se plang? Dar despre ce management vbesc eu? e o conducere similara conducerii Stelei. De ce sa nu fie ok si oamenii care “fac rau” sa faca bine celor ce le muncesc campu? E inadmisibil ce se intampla la nivel de management! Si asta o spun din proprie experienta. Am depasit 3 ani acolo. Am muncit pentru promovarea la assitant. Apoi a tunat si fulgerat “cineva de sus” care nu ma iubea si a zis: “de azi inainte esti tester” cum adica? fraier? Sa aduc aminte ca atunci eram trecuti toti cei din QA “control calitate”, in cartea de munca, fie el lead, assistant sau tester? si ca practic legal nu puteai face nimic pentru a contesta aceasta decizie puerila sau la nervi? Nu gresisem cu nimic si-n plus de asta erau multi in situatia mea. Hartuirea e la moda in Namco si asta n`o poate nega nimeni. Noapte buna!
Stefan pleaca la 6
Omule,mana care ne-a hranit a fost chiar a noastra si chiar mai mult v-a hranit si va hraneste si pe voi nesimitilor!!!